![Світлина від НеБийДитину.](https://scontent.fdok1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/89714800_555301845101461_7310155481639550976_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=iD1Vh4VbSJ0AX94oya_&_nc_ht=scontent.fdok1-1.fna&oh=2faaa74fcb7858fd893ff3eb344fb76f&oe=5E957A7F)
КАРАНТИННЕ: 59 ІГОР З ДІТЬМИ ВІД СВІТЛАНИ РОЙЗ
Психологиня Светлана Ройз опублікувала добірку ігор з дітьми 3-8 років - для різних каналів сприйняття. Вона підкреслює, що гра - це завжди і розвиток, і терапія, і адаптація. Але сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливим і доцільним. У них перестимульований візуальний канал, решта - часто недостимульовані. І різноманітні ігри - це сенсорна інтеграція.
Тож, коли як не зараз, стимулювати різні канали сприйняття дітей😉
👀 Візуальний канал (НЕ гаджети):
* Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.
* Малювати мандали.
* Малювання одночасно на одному аркуші.
* Малювання зубною щіткою.
* Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі).
* Малювання з закритими очима.
* Викладання малюнків нитками.
* Робити ангелів з макаронів.
* Робити іграшки з втулок від туалетного паперу.
* Дітям різного віку подобається «відривні аплікації» - спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.
* Кожен день тижня назвати «своїм кольором» - наприклад, понеділок - червоний, вівторок - помаранчевий, середа - жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або - час від часу кричати - наприклад, «червоний» - і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.
* Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.
* Малювати мандали.
* Малювання одночасно на одному аркуші.
* Малювання зубною щіткою.
* Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі).
* Малювання з закритими очима.
* Викладання малюнків нитками.
* Робити ангелів з макаронів.
* Робити іграшки з втулок від туалетного паперу.
* Дітям різного віку подобається «відривні аплікації» - спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.
* Кожен день тижня назвати «своїм кольором» - наприклад, понеділок - червоний, вівторок - помаранчевий, середа - жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або - час від часу кричати - наприклад, «червоний» - і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.
👄 Вербальний канал
* Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові
(З цього ж слова, написаного багато разів - можна зробити малюнок.)
* З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор - можна придумати - торт, трон, рот, форма та ін.)
* Гра "телеграма" - на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН - суворий лікар обіймає нас![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Співати.
* Говорити скоромовки.
* Ми з донькою граємо у «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт...) ставлячи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».
* Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові
(З цього ж слова, написаного багато разів - можна зробити малюнок.)
* З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор - можна придумати - торт, трон, рот, форма та ін.)
* Гра "телеграма" - на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН - суворий лікар обіймає нас
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Співати.
* Говорити скоромовки.
* Ми з донькою граємо у «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт...) ставлячи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».
🙌 Тактильний
* Ігри з кінетичним піском (у нас є "розкопки динозаврів - промислова гра з формочками - динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз - я ховаю в пісок "скарби", дитя відкопує).
* Лотки з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).
* Ігри з водою - наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням.
* Домашні басейни з кульками.
* Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти - за ароматом.
* Ігри з кінетичним піском (у нас є "розкопки динозаврів - промислова гра з формочками - динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз - я ховаю в пісок "скарби", дитя відкопує).
* Лотки з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).
* Ігри з водою - наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням.
* Домашні басейни з кульками.
* Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти - за ароматом.
👂 Аудіальний
* Слухати тишу (моя улюблена гра
)).
* Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.
* Написати букву р - в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук - підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).
* З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем ...).
* Слухати тишу (моя улюблена гра
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.
* Написати букву р - в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук - підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).
* З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем ...).
🧠 Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов'язаних з математичними здібностями, критичним мисленням).
* Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства - дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур).
* Магнітний конструктор.
* Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки.
* Орігамі.
* Джанга.
* Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки ...).
* Шашки, шахи, доміно.
* Пазли.
* Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в'язати, плести макраме.
* Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням.
* Домашній квест, пошуки скарбів.
* Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити - вправо, вліво, прямо ... а можна мовчки - торкаючись до правого, лівого плеча, спини).
* Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства - дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур).
* Магнітний конструктор.
* Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки.
* Орігамі.
* Джанга.
* Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки ...).
* Шашки, шахи, доміно.
* Пазли.
* Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в'язати, плести макраме.
* Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням.
* Домашній квест, пошуки скарбів.
* Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити - вправо, вліво, прямо ... а можна мовчки - торкаючись до правого, лівого плеча, спини).
🗣 "Оральний праксис" і "ігри з диханням"
* Мильні бульбашки.
* Аеробол - дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, "задуваючи" голи).
* Задуваємо свічки.
* Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо.
* Разом співати.
* Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу - потрапляти нею в «яблучко».
* Мильні бульбашки.
* Аеробол - дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, "задуваючи" голи).
* Задуваємо свічки.
* Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо.
* Разом співати.
* Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу - потрапляти нею в «яблучко».
👨👩👧👦 Соціальні ігри
* Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.
* Тіньовий театр.
* Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це добре допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Варити разом шоколад.
* Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону. (Ми по казкам і малюнкам доньки іноді робимо фільми.)
* Робити будиночок з подушок і пледів - ходити в гості![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* "Зустріти" дітей з друзями - в zoom, чаті Вайбера та ін.
* Оркестр (інструменти - все, що видає звук в будинку).
* Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.
* Тіньовий театр.
* Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це добре допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Варити разом шоколад.
* Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону. (Ми по казкам і малюнкам доньки іноді робимо фільми.)
* Робити будиночок з подушок і пледів - ходити в гості
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* "Зустріти" дітей з друзями - в zoom, чаті Вайбера та ін.
* Оркестр (інструменти - все, що видає звук в будинку).
🏃♀️🏃♂️ Рух:
* Твістер.
* Пальчиковий твістер.
* Стрибки на кулі-стрибунці (Замість батута - стрибки на дозволеній подушці![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Хованки.
* Битва подушками.
* Битва кульками.
* Коли ми обмежені в русі - дочка особливо любить настільний (наліжковий
футбол.
* Ми часто з донькою танцюємо «різні настрої». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило - за них не виходити).
* Твістер.
* Пальчиковий твістер.
* Стрибки на кулі-стрибунці (Замість батута - стрибки на дозволеній подушці
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Хованки.
* Битва подушками.
* Битва кульками.
* Коли ми обмежені в русі - дочка особливо любить настільний (наліжковий
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
* Ми часто з донькою танцюємо «різні настрої». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило - за них не виходити).
Важливо пам'ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри - за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами - це готує їх до «дорослого життя» з дотриманням певних норм (це профілактика «соціальної депривації»).
Веселого дорослішання і сил всім батькам🙃🙃🙃
Комментарии
Отправить комментарий