Співпраця з колегами



АВТОРСЬКІ ВПРАВИ ДЛЯ УРОКІВ ЧИТАННЯ 

 Залежно від розвитку рівня техніки читання всіх, хто читає можна, умовно поділити на три групи:
● ті, що читають «вухами» — бачать, промовляють та слухають себе при читанні. Темп їх читання 150 слів за хвилину;
● ті, що читають «очима» — читають, не промовляючи про себе. Темп їх читання 600—800 слів за хвилину;
● ті, що читають «носом» — тобто використовують при читанні передчуття, зміст окремих слів, абзаців. Темп їх читання 1000 та більше слів за хвилину.
Техніку читання, як відомо, складають такі компоненти:
● усвідомлення прочитаного;
● швидкість;
● виразність;
● правильність.
Кожний з цих компонентів спочатку формується, відпрацьовується як уміння і за допомогою вправ поступово підіймається на рівень навички, тобто виконується без зусиль, напів- або й зовсім автоматично і потім застосовується для успішного вивчення інших дисциплін.
Вправи на розвиток мовленнєвого апарату

Дихальна гімнастика
Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення):
● задути свічку;
● здути пушинку;
● погудіти, наче пароплав;
● зобразити свист вітру;
● зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;
● продзижчати, наче жук;
● зобразити шум лісу;
● зобразити шум мотору, що працює.

Вправа «Подивись і повтори»:
● витягнути губи трубочкою;
● зімкнути губи;
● показати губами букву «О»;
● облизати губи;
● зробити язичком рухи маятника.

Вправа «Прочитай по губах»
Мета: чітке артикулювання звуків, щоб інші могли за рухами губ прочитати слово.
Вправа «На одному диханні»
Подані стовпчики слів прочитати на одному диханні.

Вправа «Скоромовку скоро скажемо»
Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів.
                Скоромовки
● Ворона проворонила вороненя.
● Пік біля кіп картоплю Прокіп.
● Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.
● Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
● Улас у нас, Панас у вас.
● Через грядку гріб тхір ямку.
● Водовоз віз воду з водопроводу.
● Їла Марина малину.
● Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
● На возі коза, під возом лоза.
● На річці Лука спіймав рака в рукави.
● Дрова рубали два дроворуби.
● Біжать стежини поміж ожини.
● У бобра добра багато.
● Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
● Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.
● Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
● Як місили тісто в місті —
Усе місто стало в тісті.
● Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
● Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
● Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
● Семен сіно віз — не довіз:
Лишив сани — узяв віз.
● Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
● Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
● Коса косить — бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.
● Був бик тупогуб, тупогубенький бичок.
● Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — буде букові наука.
● Надворі трава,
На траві дрова.
Не рубай дрова,
Бо трава здорова.
● Прийшов Прокіп, налляв окріп.
Іде Гаврило — ще не зварилось.
Прийшов Денис — налляв сім мис.
Прийшов Тарас — з'їв все нараз.

Вправа «Чистомовку кажи чисто»
Логопедичні чистомовки та вправи на автоматизацію звуків у словах та реченнях допомагають вимовляти слова чітко та зрозуміло.
Можна урізноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по-різному: голосно, тихо, швидко або повільно.
     Чистомовки
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.
***
Моркву, перець і гарбуз
Посадив старий дідусь.
Пестив їх та поливав
Гарний урожай зібрав.
***
Трамвай, тролейбус і метро —
Це наш громадський транспорт.
Його ми мусим берегти,
Бо пішки прийдеться іти.
***
Я по воду на криничку
Поведу малу сестричку.
Хай відеречко бере,
Водички трохи набере.
***
Йшов по бору старичок,
Опирався на дрючок.
***
На городі у Марічки
Агрус, огірки, порічки.
***
В рукомийнику помию
Руки я брудні.
Хай подасть мерщій сестричка
Рушничок мені.
***
Рута-м'ята розпустилась —
Ароматна і кріпка.
Бджоли та джмелі над нею
Наче пляшуть гопака!
Рома та Рита співають у хорі,
Ввечері разом гуляють надворі,
Разом додому ідуть, як пора.
Рома та Рита — це брат і сестра!
***
Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»
***
Вправа «Читай, як актор»
Прочитайте поданий віршик з різними інтонаціями.
Вправа «Читай, як диктор»
Прочитайте текст правильно та виразно, як диктор на телебаченні.

Вправи на розвиток уважності
Вправа «Не спіткнусь»
Прочитай уважно і знайди слово, що відрізняється однією літерою.
Син      Сани      Писали
Син      Сани      Питали
Син      Сами      Писали
Сир      Сани      Писали

Вправа «Де шпигун?»
Прочитай уважно й знайди зайве слово.
КАРТА, ПАРТА, КОЗА, ДОШКА.
РУЧКА, ПТАШКА, ГУМКА, ПЕНАЛ.

Вправа «Щоб речення зрозуміти — слова треба розділити»
СОНЦЕЯСНЕЄВСТАЄБУДЕДЕНЬГАРЯЧИЙ.
БДЖОЛАМАЛААЙТАПРАЦЮЄ.
Сонце яснеє встає - день буде гарячий.
Бджола мала, а й та працює.

Вправа «По стежці»
Прочитай правильно слова, рухаючись по стежці.
Хто га чи є, ба то є.
ба то та той га зна

Вправа «Хто прислів'я складе, той мудрість знайде»
Потрібно переставити слова так, щоб вони утворили відоме прислів'я.

Вправа «Склади слова з літер слів»
Шкарпеточка (рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка...);
горошиночка (гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир...);
снігопад (нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп...).

Вправа «Утвори за зразком»
дерево — дерев'яний;
солома — солом'яний;
трава — трав'яний;
кропива — кропив'яний;
вовна — вовняний;
глина —глиняний.
читати — читання;    шити — шиття;
писати — писання;    плавати — плавання.
Доцільно прокоментувати правило позначення на письмі подовжених м'яких приголосних.
добро — добрий;           малина — малиновий;
зелень — зелений;          горобець — гороб'ята;
вишня — вишневий,      соловей — солов'ята;
бузок — бузковий;        голуб — голуб'ята;
буряк — буряковий;     ластівка — ластів'ята;
горіх — горіховий.

Гра «Розгадай анаграми»
Учитель пояснює дітям, як відгадати кожен тип загадок.
(Даю кілька прикладів, щоб потренувати дітей у відгадуванні, а потім уже систематично використовую цей матеріал у роботі.)
Наприклад.
Заміни букву, щоб вийшло слово
ч і Н — я частина доби,
ч і П — я грію щозими,
ч і Р — предметом стану я, от вам загадка моя.
(Ніч, піч, річ).

Перестав букви, щоб вийшло нове слово
Село           осел
Лісок          сокіл
курча         ручка
старий       айстри
кіт              тік
марка         рамка
кури           руки
гори           роги
тіло            літо
банка         кабан
сосна         насос
нора           рано.

Буквені загадки
Перша у Москві і на Марсі я, і у Мінську теж не остання. (Буква М).
Знайдете мене у Києві, Каневі, Корсуні. (Буква К.)

Вправи на формування швидкої реакції на слово

Вправа «Знайди два однакових слова»
Каркас, карась, карат, каркати, карниз, карниз, карта
Катер, кратер, катет, катет, катіон, катод, каток

Вправа «Знайди закінчення»
Прочитай подані слова. Поміркуй, які закінчення ти б додав до них. Чому?
Гарн...   пісня   біл...  гуска
яскрав...   сонечко   дружн...   учні.

Вправа «Здогадайся, що за слово?»
Назвіть подані літери та поміркуйте, яке це слово.
В_р_с_нь _бл_к пр_н_с з_п_шн_х.
(Вереснь яблук приніс запашних.)

Вправа «Кожній букві — своє місце»
Назви подані літери, поміркуй. Перестав їх так, щоб вийшло знайоме тобі слово.
ГИНАК (книга)                РУЖЛАН (журнал)
КАВІТЛИС (листівка)     ТАЗЕГА (газета)

Анаграми-тексти

У сілі
тоСяв ражкий недь. гоІр і реСгій шіпли в сіл. ниВоліси діп лияною. маТлубаніть. киЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка!

У лісі
Стояв жаркий день. Ігор і Сергій пішли в ліс. Вони сіли під ялиною. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та це руда білка!

миЗа
тоСять гомозні докинь. пеТер ріпотні вокзали і жилі. віДчатка ат лопхчики рустом жі- бать ан вокзанку. ниВо вокзають оп дульо ан вокзалах. кільСки міхус і дарості!

Зима
Стоять морозні деньки. Тепер потрібні ковзани і лижі. Дівчатка та хлопчики гуртом біжать на ковзанку. Вони ковзають по льоду на ковзанах. Скільки сміху і радості!

айГ
аз кірою будовий айг. иМ сачто лугяємо в агю. взДінко пісвають жичі. віЦтуть ноквалії. кіЯ ниво худмяні! реБежіть іц вітки. еН вірть їх.

Гай
За рікою дубовий гай. Ми часто гуляємо в гаю. Дзвінко співають чижі. Цвітуть конвалії. Які вони духмяні! Бережіть ці квіти. Не рвіть їх.

Вправа «Я прикмети називаю. Хто словечко відгадає?»
(Учитель називає ознаки слів та пропонує дітям за цими ознаками назвати предмет.)
Червоненьке, кругленьке, солодке, запашне. (Яблуко)
Надійний, відданий, щирий, вірний. (Друг)
Білий, холодний, іскристий. (Сніг)
Висока, білокора, струнка. (Береза)
Хижий, сірий, страшний. (Вовк)
Руда, хитра, пухнаста. (Лиса)
Полохливий, куцохвостий, довговухий. (Заєць)
Червона, запашна, чудова. (Троянда)
Кислий, жовтий, довгуватий. (Лимон)

Вправа «Ти початок прочитай та прислів'я відгадай»
(Дітям дається прислів'я без останнього слова. Прослухавши його, вони повинні додати слово відповідно до змісту прислів'я.)
Одна книга тисячі людей ... (навчає).
Без гарного друга — смуток та ...(туга).

Вправа «Уважно читай — слово-ключ не пропускай»
Прочитай уважно текст та порахуй, скільки разів автор вжив у ньому слово берізка.

Берізка

У лісі на галявині виросла струнка білокора берізка. Вона була гарненька, зелененька і раділа з цього. Та ось прийшла осінь і розфарбувала берізку в золотий колір. Спочатку берізка злякалась, а потім зрозуміла, що стала ще гарнішою.

Але згодом золоте листячко почало опадати. І берізка засмутилася.
Та ось одного разу до неї підлетів вітерець. Він сказав берізці, що не варто журитися.
- Треба трохи почекати. Скоро настане зима. Вона вкриє тебе білим снігом, і ти станеш білосніжною. А потім прийде весна — і ти знову зазеленієш!

Вправа «Знайди ознаки»
Учитель дає слово — назву предмета. Дітям потрібно знайти у тексті ознаки цього предмета.
Наприклад, берізка — струнка, білокора, гарненька, зелененька, білосніжна.

Вправа «Запам'ятайте слова із заданим звуком»
Дж
Джміль ромашці щось на вушко
продзичжчав і полетів.
Дикий мак по-джентельменськи
підслухати не схотів — і голівку відхилив.

Г
Гриб у лісі заблудився,
Бо від мух листом накрився,
Глянув вліво, глянув вправо
І подумав: «Кепські справи»!
А горобчик політав
І листок з грибочка зняв. (Г. Чубач)

Щ
Щеглі в кущах пищали,
Щоранку усім сповіщали:
«В кущах вітрище свище,
Гуляє страшний Морозище» (Г. Бойко)

Вправа «Поясни — чому? Навіщо?»
Після читання речення, щоб уточнити прочитане, учитель або учні можуть поставити запитання. Якщо дитина не може одразу відповісти, то пропонуємо їй прочитати речення повторно. Доки дитина не відповість на запитання.
Наприклад. «На полиці стоять непотрібні ляльки». Питаю: «Чому ляльки непотрібні?» або «Навіщо ляльки поставлені на полиці?»

Види читання, що впливають на розвиток швидкісного читання

● Читання учнями вголос.
● Напівголосне читання.
● Мовчазне читання.
● Вибіркове читання.
● Вибіркове читання за малюнками.
● Вибіркове читання за запитаннями.
● Читання в особах.
● Читання ланцюжком.
● Дати повні відповіді на запитання до тексту, зачитати їх.
● Читання на одній ноті.
● Чергування голосного й мовчазного читання.
● Читання зі зміною темпу.
● Читання-гудіння.
● Читання виду «Пташиний базар».
● Зачитати питальні (окличні) речення.
● Читання тексту з першою закритою буквою у слові.
● Читання тексту з пропущеними словами.
● Читання за смужкою.
● Емоційне читання зі зміною голосу.
● Відшукування рядків та їх читання заданим планом.
● Читання в темпі скоромовки.
● Читання під музику.
● Читання абзацами.
● Читання діалогів.
● Читання слів з певною буквою (наприклад з буквою і).
● Читання тексту з відривом від тексту.
● Читання напіввідкритого тексту.
● Читання з відстукуванням ритму.

У книзі Всеволода Зайцева подано рекомендації з формування швидкого читання, що працюють у будь-яких умовах.

Не довготривалість, а частота тренувальних вправ
Людська пам'ять краще пам'ятає те, що з'являється періодично, час від часу, а не постійно перед очима. Саме це створює подразник і запам'ятовується найкраще. Атому щодня, через певні проміжки часу, необхідно проводити невеликі за об'ємом вправи. Тобто тренуватися в читанні часто, порціями, по кілька хвилин краще, ніж читати 1—2 години без відпочинку.

Напівголосне читання (читання-гудіння)
Саме воно було основним елементом навчання читання в школі В. Сухомлинського. Учні класу читають уголос, але так, щоб не заважати товаришам.

Поурочні п'ятихвилинки читання
Будь-який урок починається з того, що діти відкривають книжку і 5 хвилин читають в режимі читання-гудіння, а потім проводиться звичайний урок. Такі поурочні п'ятихвилинки дають тижневий тренаж об'ємом 120 хвилин.

Читання перед сном
Це може бути невелике оповідання чи вірш. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, і час, який людина спить, допомагає зберегти, зафіксувати останні події дня. Ось чому добре, коли читання є останньою подією дня.
Режим помірного читання
Після певного часу, коли дитина читала, їй необхідно дати перерву. Не забувати про відпочинок для очей, губ та язичка.

Читання в темпі скоромовки
На кожному уроці відводиться час, коли діти вчаться читати скоромовкою. Саме тоді розробляється мовний та артикуляційний апарат, працюють на повну силу органи дихання, язик, губи. Від дитини вимагаємо читати чітко і правильно.

Проведення «самозамірів» читання
Під кінець читання залишати 2—3 хв. щоб провести «самозаміри» читання. Учень читає у своєму темпі, напівголосно, самостійно підраховує слова, записує їх кількість у таблички, які зберігаються в щоденнику.
Використання цих резервів допоможе вчителеві навчити кожного учня читати швидко.


САМОСТІЙНІ РОБОТИ З МАТЕМАТИКИ

(цікавинки з Інтернету)








ВПРАВИ З ТАНГРАМОМ











































ПОВТОРЮЄМО СКЛАД ЧИСЕЛ 10-20






Розробка авторського уроку з математики, 2 клас
Тема: Закріплення таблиці множення числа 2. Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня.
Мета: вдосконалювати навички розв’язування тестових задач і прикладів на дві дії різного ступеня із використанням таблиці множення числа 2 та додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток, виробляти вміння розпізнавати геометричні фігури, створити комфортні умови навчання та виховання шляхом впровадження новітніх технологій, розвивати логічне та творче мислення, уяву, кмітливість, ознайомлювати дітей із традицією українського народу влаштовувати ярмарки; виховувати риси дбайливого господаря; формувати бережливе ставлення до результатів праці; розвивати почуття гордості за наш український народ.
Тип уроку: урок засвоєння умінь та навичок.
Обладнання: гра "Ярмарок", кошик з овочами та фруктами, вишиті рушники, гончарні вироби, україночка, малюнки.
Хід уроку
I.Організація  класу.
Ми раді вам, добрі люди,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуємо ласкаво
На урок у другий клас.
 2) Друзі, сьогодні на уроці ми маємо продемонструвати що знаємо і вміємо. Цілком природньо, якщо ви відчуваєте хвилювання. Нехай побороти його допоможе пам’ятка:
Я - розумна істота,
Я - творча особистість .
Я   вчуся, бо все хочу знати!
Заплющіть очі і про себе промовте:
«Я все знаю, я все можу, я все зможу!»
Усім бажаю успішної роботи на уроці!
 Вправа,,Мікрофон.ʺ
-Чого ви очікуєте від уроку? (нових знань, цікавих завдань і вправ)
-Яким ви хочете бачити наш урок? (цікавим, навчальним, казковим, пізнавальним, творчим)
-Якими ви маєте бути на уроці? (дисциплінованими, уважними, активними, зібраними)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-         Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми відвідаємо ярмарок , але ярмарок незвичний , а математичний. На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного.  Ми повторимо табличку множення на 2, будемо розв’язувати задачі ,обчислювати вирази, пригадаємо математичну термінологію і повторимо матеріал про геометричні фігури .

        Осінньої пори, коли все добро із садів, городів, полів і лісів було зібрано й звезено у двори, сховано в комори, льохи, люди збирались на великий осінній ярмарок, щоб продати надлишок виробленої продукції, обміняти на інший товар й навіть похвалитися вирощеними овочами, фруктами, зерновими культурами, медом, хлібом. Чого тільки не було на тих ярмарках у незапам’ятні часи в Україні!
А ще на ярмарку можна було відпочити й повеселитися, зустрітися з родичами, знайомими, друзями. Це справжнє свято з мандрівниками артистами, які водили дресированих звірів; зі скоморохами в яскравому смішному одязі; з гадалками, акробатами та борцями.
Тому сьогодні ми хочемо поринути в ту далеку епоху й заглянути на такий осінній ярмарок, що проходив в українських містечках і великих селах.
- Що ж таке ярмарок ?
 Ярмарок – це торг , який влаштовували у певному місці і в певну пору для того ,щоб продавцям продати товар , а покупцям – купити.(Сл.)
То ж давайте запишемо дату нашого уроку
IV.Актуалізація опорних знань
Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки , повинні підготуватися Нам треба повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле.
1. Мозкова атака.(Діти стають у круг вчитель кидає м яч і дає запитання).
o   Як називаються числа при додаванні?
o   Як називаються числа при відніманні?
o   Як називаються числа при множенні?
o   Як обчислити значення виразу з дужками?
o   Що таке периметр?
o   Якщо число збільшуємо, то ... (додаємо)
o   Якщо число зменшуємо, то ... (віднімаємо)
o   Що зайве: трикутник, квадрат, м’яч?
o   Скільки лап у двох ведмедів?
        
2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
·         Ви знаєте, що на ярмарку кожен щось купує, або продає. А щоб купувати, треба мати гроші.
Подивимося, які гроші лежать у нашій калиточці (діти називають їх і записують у зошит).
Якщо сядемо рівненько, то напишемо гарненько.
50 10 25 1 2 5 
 Фізкультхвилинка для очей

ЦІКАВА ГЕОМЕТРІЯ
Територія ярмарку велика. Яку форму вона має?
-          Яка довжина ділянки? Ширина?
-         Що ми знаємо про сторони прямокутника?
ДАВАЙТЕ ВИЗНАЧИМО ПЕРИМЕТР ДІЛЯНКИ.
Р = 5+5+3+3=16(КМ)
ПІСНЯ ЯРМАРОК
ЗАЗИВАЙЛИ
 Увага! Увага! Спішіть – поспішайте!
Господарі й гості, глядіть не минайте!
На ярмарок, прошу, гуртом, поодинці!
Чекають на вас там чудові гостинці!
Тут щедрі дарунки і саду, й городу,
Тут пісня і жарти – усім в нагороду.
Тут речі умільців ні з чим незрівнянні –
Сопілки – хлоп’яткам, намисто – дівчаткам.
Мерщій бо – на ярмарок всі поспішайте.
Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

ЛОТОК ПОПОВНЕННЯ
Лоточків із пряниками не минайте,
Які до смаку вам, такі вибирайте.
Хто більше прикладів  множення на 2 запише за 1 хв
ЛОТОК ОБЧИСЛЕННЯ
Ярмарок у нас багатий,
Можете всього придбати:
Буряки, картоплю, моркву,
Дині, гарбузи, капусту –
Тут всього багато й густо!
Отож поспішайте без крику і свар,
Поки не підняли ціни на товар.
Яка ціна товару? ( картки з прикладами)
ЦИБУЛЯ   (2·8)+4=20
ЧАСНИК   22+8=30
МОРКВА   2·(8-2)=12
БУРЯКИ      (2·4)+2=10
ГАРБУЗИ     (добуток чисел 2 і 7) =14
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
На доброму ярмарку ми побували
Купували, сміялись та міркували.
Та ще не танцювали!
Гей, троїсті музиченьки,
Нам заграйте веселенько!
А ви холпчаки й дівчатка,
Всі відпочиньте гарненько!
ЛОТОК ЗАДАЧНИЙ
Складання і розв’язування задачі з підручника.
ЯРМАРКОВА ЖЕРДИНА
Жодне свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого знаходиться приз. Хто дістанеться до вершечка математичної жердини – той отримає ось цього півника.( малюнок)
ГРА ХТО ШВИДШЕ? ( НЕРІВНОСТІ)
Усі діти дуже люблять солодощі.
Вам пропонують купити солодких півників. Вони будуть вашими, якщо ви розв’яжете нерівності.
Робота в парах ( на кожній парті – картка з нерівностями)
3 · 2  *  3 · 4       2 · 5  *  2 ·7        3 · 4  *  3 · 3        2 · 8 *   2 · 6
(За кожну картку – 3 бали і цукерка)
 ВІРШІ ЗАДАЧІ
Ярмарки не бувають без жартів, усмішок.
Пропоную для підвищення настрою задачі-жарти.

Дві лисички, дві сестрички,
Заплели по дві косички,
Скільки разом у лисичок,
Є заплетених косичок?(4)

Йшли два їжаки.
Несли по три буряки.
А ви їм допоможіть –
Буряки ті полічіть.(6)
ЦІКАВА ГЕОМЕТРІЯ
– На ярмарку можна було придбати живий товар (порося, півень, гусак).
– Давайте і ми спробуємо купити…….
 А кого  ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.
У кого є п»ятачок за який нічого не купиш?   (ПОРОСЯ.)
       На партах у вас лежать конверти з геометричними фігурами. Спробуйте з цих фігур скласти ПОРОСЯ (групова робота).
 ПІДСУМОК УРОКУ
            Молодці! Ви виконали всі завдання.
На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали, інші – купували,
Співали, сміялись, та й жартували,
А тепер вже й додому час.

       -Чи сподобався вам ярмарок?
       - Чим сподобався ?
       - Які завдання вам сподобалось найбільше виконувати ?
        Наш ярмарок добігає кінця. Ми зробили багато покупок. І це тому, що ви дуже старалися, застосовували свої знання. Молодці!
       Я бажаю вам, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб було що продавати, за що купувати.
Щоб родила щедро нива,
Щоб у хаті все, як слід,
Щоб довіку був щасливий
Український славний рід.

КОШИК ВРАЖЕНЬ.

Авторська розробка уроку  
з російської мови, 3 клас. 
Тема "Предложение"
Тема. Обобщающий урок по теме " Предложение".
Цель: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме " Предложение"; учить находить грамматическую основу предложения, расставлять знаки препинания в сложных предложениях; развивать речь, внимание, память; воспитывать культуру оформления письменных работ, а так же любовь к природе.
Оборудование: звукозапись шума леса, голоса птиц, рисунок корзины для приема " Корзина идей",  магниты, карточки для работы в группе, в паре, для индивидуальной работы.
Ход урока
I. Организационный момент.
Как грустный взгляд, люблю я осень.
В туманный, тихий день хожу
Я часто в лес и там сижу —
На небо белое гляжу
Да на верхушки темных сосен.
Люблю, кусая кислый лист,
С улыбкой развалясь ленивой,
Мечтой заняться прихотливой
Да слушать дятлов тонкий свист.
Трава завяла вся... холодный,
Спокойный блеск разлит по ней...
И грусти тихой и свободной
Я предаюсь душою всей...
И. Тургенев
- Ребята, какие чувства у вас вызвало это стихотворение?
- А почему оно навивает вам грусть? С чем вы не хотите прощаться? - Как вы думаете, где любит автор гулять осенью?
II. Мотивация учебной деятельности. Сообщение темы и цели урока.
- Наверное, нет среди вас ни одного человека, который не любил бы лес.
- Сегодня я приглашаю вас окунуться в виртуальное путешествие по лесу, сделаем несколько привалов, чтобы вспомнить , над какой темой мы  сейчас работаем на уроках русского языка, узнаем что - то новое и интересное. Вы готовы?
 Прием РКМ  " Корзина идей"
Ребята, в лес никогда с пустыми руками не ходят, давайте возьмем корзину и вспомним все , что мы знаем по теме " Предложение".
III. Повторение и систематизация знаний.
1. Первая остановка "Словарная" ( Приложение 1)
Прочитайте наоборот  и запишите отгадку.
И аз йокрог, и доп йокрог,
доП йозереб , и доп йокле,
имадовороХ и в дяр
В хапялш ыцдолом тяотс.
(Грибы - какую сомнительную согласную мы проверяем с помощью этого слова?) Приведите еще примеры, таких проверочных слов.)
- Ребята, а всегда ли грибы и ягоды, которые нам дарит лес съедобны?
Продолжите ряд словарных слов на тему "Осень".
( ноябрь, сентябрь, октябрь, погода, природа)
2. Вторая остановка. " Санитары леса"
Работа в группах. ( Приложение 2)
- Ребята, подумайте и скажите: зачем нам нужны вопросительные, побудительные и повествовательные предложения?  ( они передают наши чувства)
- Правильно , ребята, человек радуется и огорчается, о чем - то просит других, за что - то благодарит. Без этих предложений наша речь будет бедна и невыразительна.
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором
- Ребята, а  почему дятла называют лесным доктором? А какие еще птицы помогают лечит деревья от вредителей?
В некоторых странах Западной Европы специалисты обнаружили интересный феномен — в районах с сильным загрязнением воздуха самка может насиживать пустое, без единого яйца, гнездо. Самка сидит плотно в течение 12—14 дней, в то время как самец добывает корм и кормит её. При приближении к гнезду человека наседка громко шипит, а при непосредственной опасности взлетает и кружит над гнездом вместе с самцом.. Максимально известная продолжительность жизни — 15 лет.Считают, что синица в день съедает насекомых в два раза больше, чем весит сама.
Физкультминутка
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими хлопотливые шуршали ежи листьями.
(В лесу хлопотливые ежи шуршали сухими листьями.)
- Ребята,  а что вы знаете о жизни ежей?
Интересный факт №1: Ежи появились на Земле около 15 миллионов лет назад.
Интересный факт №2: У среднестатистического ежа примерно 10 тысяч иголок. ...
Интересный факт №3: У ежа насчитывается 36 зубов, которые, как и у людей, могут выпасть к старости.
4. остановка " Поэтическая"
Составьте синквейн про осень
Что? ____________
Какая? __________, _______________
Что делает? ______________, _________________, _____________
Поэтическое выражение_______________________________
Итог одним словом______________
5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.
Прошло жаркое лето. Наступила осень.
(Прошло жаркое лето, и наступила осень.)
Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.
( Трава на лесной поляне порыжела, цветы завяли.)
IV. Итог урока.
Итак, ребята, наша виртуальная прогулка по лесу заканчивается.
- Со всеми ли заданиями на уроке удалось справиться? Какие задания вы выполняли с интересом?
- Что  нового и интересного узнали вы на уроке?














Первая остановка "Словарная"
Прочитайте наоборот и запишите отгадку.
И аз йокрог, и доп йокрог,
доП йозереб , и доп йокле,
имадовороХ и в дяр
В хапялш ыцдолом тяотс.
Картинки по запросу рисунок грибов
Первая остановка "Словарная"
Прочитайте наоборот и запишите отгадку.
И аз йокрог, и доп йокрог,
доП йозереб , и доп йокле,
имадовороХ и в дяр
В хапялш ыцдолом тяотс.
Картинки по запросу рисунок грибов

Первая остановка "Словарная"
Прочитайте наоборот и запишите отгадку.
И аз йокрог, и доп йокрог,
доП йозереб , и доп йокле,
имадовороХ и в дяр
В хапялш ыцдолом тяотс.
Картинки по запросу рисунок грибов

Первая остановка "Словарная"
Прочитайте наоборот и запишите отгадку.
И аз йокрог, и доп йокрог,
доП йозереб , и доп йокле,
имадовороХ и в дяр
В хапялш ыцдолом тяотс.
Картинки по запросу рисунок грибов



Работа в группах Картинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором


Работа в группахКартинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором

Картинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
                    Работа в группах     
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором


Работа в группахКартинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором

Работа в группахКартинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором

Работа в группах            Картинки по запросу рисунок точки. вопросительного знака, восклицательного
Найдите повествовательное, восклицательное и  вопросительное предложения и запишите их, в конце поставив соответствующий знак препинания.
Застучал в лесу дятел
Какой он нарядный
Почему дятла называют лесным доктором

3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими лесу  хлопотливые шуршали ежи листьями.
 ÐŸÐ¾Ñ…ожее изображение
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими  лесу хлопотливые шуршали ежи листьями.
Похожее изображение
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими лесу хлопотливые шуршали ежи листьями.
Похожее изображение
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими лесу хлопотливые шуршали ежи листьями.
Похожее изображение
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими лесу хлопотливые шуршали ежи листьями.
Похожее изображение
3 остановка " Юные натуралисты". Работа в парах.
Составьте предложение из слов, подчеркните подлежащее и сказуемое.
В сухими лесу хлопотливые шуршали ежи листьями.
Похожее изображение

4. остановка " Поэтическая"
Составьте синквейн про осень.
Что? ____________
Какая? __________, _______________
Что делает? ______________, _________________, _____________
Поэтическое выражение_______________________________
Итог одним словом______________

4. остановка " Поэтическая"
Составьте синквейн про осень
Что? ____________
Какая? __________, _______________
Что делает? ______________, _________________, _____________
Поэтическое выражение_______________________________
Итог одним словом______________


4. остановка " Поэтическая"
Составьте синквейн про осень
Что? ____________
Какая? __________, _______________
Что делает? ______________, _________________, _____________
Поэтическое выражение_______________________________
Итог одним словом______________
5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.

5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.

5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.


5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.

5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.

5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.

5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.


5. Остановка " Индивидуальная работа.
- Объедините предложения в сложные, используя, где нужно, слова И, А, Но.

Прошло жаркое лето. Наступила осень.

Трава на лесной поляне порыжела. Цветы завяли.


Повторюємо геометричні фігури.
Вправи для розвитку кола зору, уваги.








Комментарии

  1. Величезне різноманіття цікавих вправ! Дякуємо за ідеї!))

    ОтветитьУдалить
  2. Корисний матеріал, дякуємо за ідеї!

    ОтветитьУдалить
  3. Скористалася конспектом уроку, дякую за цікаві ідеї.

    ОтветитьУдалить
  4. Сподобалась розробка уроку математики.Візьму деякі моменти у свою роботу.

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ